26. okt 2018

Kirken i Kulturcenteret søger ny børnepræst!

For Kirken i Kulturcenteret er børnekirken en absolut topprioritet! Derfor har vi i løbet af 2018 lavet flere satsninger, når det gælder vores børn:

• I samarbejde med Børn og Tro er vi i gang med at træne vores medarbejdere og implementere et undervisningsmateriale, som har en holistisk tilgang, så det tager højde for børns kognitive, sociale, fysiske og ikke mindst åndelige udvikling.

• Vi har for øremærket, indsamlede midler i kirken investeret i de lokaler, som nu huser Lygtens børnehave. Det betyder at de mindste børn i børnekirken får adgang til de lækreste, lyse lokaler, som passer lige til deres behov.

• Kirken har lavet en joint venture med Lygten skolen, så vi nu har en af de mest interessante og flotte legepladser i hele området – til stor glæde for børnene i KATSJ om søndagen.

Og vores visioner for børnekirken stopper ikke her – vi ønsker intet mindre end Byens Bedste Børnekirke!
De seneste måneder har Amy Hill, vores nuværende børnepræst, været travlt optaget med opbygningen af Creative Lab, som bliver et udadvendt klubtilbud til både kirkens børn, deres venner og børn fra lokalområdet. Vi ønsker af frigøre Amy Hill til at fokusere på dette område.

Derfor søger vi nu en ny børnepræst. Stillingen vil blive opslået i relevante medier i Danmark, Norge og Sverige.
Vi søger en passioneret person med et kald til børn. Vedkommende skal også have ledelseserfaring i forhold til at lede teams af frivillige medarbejdere, så han/hun kan lede vores børnekirke ind i næste epoke.

Se jobannoncen