08. mar 2016

Nyt fra medarbejderfronten

Efter AWAKE konferencen sidste år, oplevede Thomas et kald til at rejse og betjene menigheder rundt om i Europa. Christina, Thomas og deres familie er fuldt ud fortsat en del af kirkens liv, vision og mission, men i den næste sæson vil Thomas’ primære tjeneste være at rejse med forkyndelse og undervisning i weekenden.
Som kirke vil vi være med til at bede for Thomas’ tjeneste og glæder os over den velsignelse han kan være i menigheder. Vi glæder os samtidig til fortsat at tjene sammen herhjemme i København. Ud over Danmark skal Thomas frem m­od sommer bl.a. betjene kirker i Albanien, Italien, Bolivia, Færøerne og Grønland.
Det naturlige spørgsmål er selvfølgelig: ”hvad så med Thomas’ ansvarsområder i kirken”. Thomas vil som præst fortsat deltage i kirkens daglige liv. Han vil bl.a. have ansvar for Sommercamp i Mariager og sammen med et tværgående team fra kirkens forskellige afdelinger fortsat løfte Københavnergaden.

Vores børnekirkepræst Amy Hill kommer til fra 1. april også at være ansvarlig for både CONNECT, der er kirkens arbejde målrettet især børnefamilier. Hermed ønsker vi at se større synergi vokse frem mellem børnekirken, KATSJ, og CONNECT.