03. apr 2020

Vi hjemsender medarbejdere

Kirken i Kulturcenteret hjemsender medarbejdere for at stå stærkt både nu og i fremtiden.
”Meget vil være forandret, når vi igen åbner op. Der vil være forandringer for os alle.” Sådan var ordene fra Mette Frederiksen på hendes seneste pressemøde om Covid-19. Covid-19 pandemien er i gang med at forandre vores samfund. Nutiden er omskiftelig og fremtidens muligheder endnu uvisse. Men uanset hvilke forandringer samfundet undergår, ved vi, at en ting aldrig forandres: Vores kald som menighed til at stå sammen i tro, engagement & generøsitet i at udbrede Evangeliet.

 

Som menighed er vi dybt afhængige af Gud og hinanden. Vores fællesskab er fundamentet for vores aktiviteter og økonomi. I denne tid er der mere end nogensinde før behov for, at vi står sammen i hengiven tro, modig generøsitet og engageret fællesskab. Historien har vist os, at når tro, generøsitet og engagement smelter sammen, kommer folk til tro og bliver del af fællesskabet. Generøsitet i form af tiende og gaver. Engagement, fordi vi som fællesskab og som kirke kun kan lykkes sammen. Og tro fordi det er vores håb. Vi ser allerede nu, hvordan det store online engagement bringer evangeliet og vores fællesskab meget bredere og længere ud, end vi for blot 14 dage siden have kunnet forestille os. 

 

Som menighed tror vi på, at vi er forvaltere af Guds rige og vi ønsker, at trofast tjene Gud i vores forvalterskab. Af hensyn til kirkens samlede økonomi og den økonomiske usikkerhed Covid-19 pandemien har forårsaget, har vi derfor valgt, at gøre brug af regeringens hjælpepakke og hjemsende 30% af vores organisation fra dags dato indtil primo juni. Dette på tværs af alle afdelinger i organisationen – fra vicevært til præster. Hjemsendelserne er prioriteret, så vi som fællesskab fortsat kan engagere os i online gudstjenester og fællesskaber og sprede evangeliet gennem medier i Danmark og i Mellemøsten. Både af hensyn til medarbejderne, for hvem nogle har behov for fuldt ud at fokusere på deres families ve og vel, og af hensyn til fremtiden. For kun ved at agere i nutiden, kan vi stå klar til klar til at bygge menighed - nu og i fremtiden. 

 

Tak for at vi kan stå sammen i tro, engagement og generøsitet. Din tro, dit bidrag og dine gaver er afgørende for, at bølger af mennesker kan opleve livsforvandling gennem troen på Jesus Kristus. Gør en forskel. Støt via dette link: https://www.kirkenikulturcenteret.dk/bliv-involveret/du-kan-hjaelpe/stoe...

image