10. okt 2018

ONE CHURCH - Kick-off

Kirken i Kulturcenteret går en spændende forandring i møde. Vi har et mål om at være et fyrtårn for børn og unge i København på tværs af kulturer, nationaliteter og sprog. København er en multietnisk metropol, og som kirke ønsker vi at være relevante og afspejle vores by. Vi ønsker at sætte større fokus på fællesskab – et fællesskab der omfavner forskelligheder, og at vi alle er mennesker med forskellige baggrunde, forskellige personligheder og forskellige drømme og mål. Derfor ændrer vi vores interne struktur.
Som kirke går vi fra at være en kirke med fire forskellige afdelinger og kulturer til at være én samlet enhed, som forsøger at rumme forskellige kulturer i én.

Alt dette kickstartes med til en fest gudstjeneste søndag d. 28. oktober 2018 kl. 11.00 på Drejervej 15, 2400 København NV.

Derfor er det en ære for os at, invitere dig med til denne festlighed, hvor du kan opleve en forsmag på hjertet bag denne forandring, vi som kirke går i møde.

Rent praktisk betyder det, at vi igangsætter nye tilbud for den lokale kirke og lokalsamfundet:

CreativeLab: Creative Lab er et tilbud til børn, hvor kreativitet bliver brobygning til nye venskaber, og hvor børnene kan lære nye evner. Der vil på Creative Lab være flere forskellige spor, som børnene kan deltage i. Sporene vil afspejle en mangfoldighed af kunstneriske udtryk fra hele verden – heriblandt sang, kor og sport.

Sunday Tracks: Hver søndag morgen er der 45 minutters undervisning, som vil foregå i flere sideløbende spor. Undervisningen vil være på dansk, engelsk, thai og spansk. Underviserne bliver forskellige kompetente folk fra kirken. Vi tror, at bibelklasser er et spændende tiltag, som kommer til at dække et behov hos rigtig mange.

Foodcourt: Hver søndag efter gudstjenesten bliver der mulighed for, at hele kirken kan deltage i en foodcourt. Med foodcourt’en ønsker vi en dejlig ramme for fællesskab og samvær, så vi sammen bygger en inkluderende kultur i forhold til velkendte, gæster og fremmede. Dette er et sted, hvor vi er nysgerrige på hinanden og inviterer mennesker, som vi ikke kender med omkring bordet.

Det er blot nogle af de nye tiltag, vi som kirke ønsker at sætte i værk, som alt sammen har til formål at pege på målet om at gøre København til et bedre sted af bo.