12. aug 2020

Vi støtter Beirut

Lige nu er Beirut  og Libanon under voldsomt pres.
Libanon har gennem de senere år lagt ryg til borgerkrig, flygtningekrisen, en økonomisk krise som truer over halvdelen af befolkningen under fattigdomsgrænsen og senest COVID19-pandemien oveni. I tirsdags blev det hele så meget værre, da en gigantisk eksplosion ødelagde store dele af Beirut.
Gennem kirkens langvarige engagement i Mellemøsten er vi i kontakt med First Armenian Evangelical Church, som ligger tæt på havnen i Beirut. Som kirke ønsker vi at bede for befolkningen i Beirut, vi vil bede om at særligt de unge generationer finder håb og lys midt i en kaotisk hverdag.
Samtidig vil vi som kirke sende en kærlighedsgave til First Armenian Evangelical Church, så kirken dernede kan genopbygges og kan støtte op om de lokales store behov for hjælp og støtte både til egne hjem, til medicinudgifter og de mange andre behov, som folk i Beirut oplever lige nu.

Billederne er fra i lørdags, hvor kirkens unge fjernede glas og ødelagte materialer fra First Armenian Evangelical Church, så bygningen igen kan damme ramme om gudstjenester
I Søndags - den 9. august samlede kirken 45.000 kroner ind til dette formål – tak til alle som bidrog, det bliver en stor velsignelse for den lokale kirke i Beirut.

Der er tre måder i kan støtte på:

1. MobilePay 70090 – husk at skrive ”Beirut” i kommentarfeltet

2. Ønsker du at give med kort - klik her
Det er et andet link end vores ”normale” kortbetaling. Alle betalinger på dette link går direkte til Beirut indsamlingen

3. Med bankoverførsel på konto 5475 0002011756 – husk at skrive ”Beirut” i kommentarfeltet

Hvis du ønsker at få fradrag for din donation er det vigtigt at vi kan se hvem der indbetaler samt at vi har dit cpr nummer. Er du i tvivl om vi har disse oplysninger er du velkomment til at kontakte os på regnskab@kulturcenter.dk