06. aug 2020

Milestones - Prædikenserie i august

Søndag den 9. august tager vi hul på en serien”Milestones” (dk: milepæle).
En milepæl blev tidligere brugt til at angive retning og distance på rejsen. Hvis man var faret vild, så kunne man orientere sig ved hjælp af milepælene.
På samme måde kan vores åndelige milepæle være en vigtig påmindelse om Guds trofasthed og nåde i vores liv. Milepæle som vi kan vende tilbage til, når vi har brug for at blive mindet om retningen i livet.

Nadver - 9. august kl. 11.00
Nadveren en vigtig del af menighedslivet, fordi den er en fælles fejring af Jesus’ offer, som var en afgørende milepæl i vores relation til Gud. Hvis du følger med online så husk at forberede lidt brød og saft/vin derhjemme, så du kan deltage i nadveren.

Dåb - 16. august kl.11.00
Dåben er en af de mest centrale begivenheder i det kristnes liv. I Bibelen siger Jesus at hvis man tror på ham, skal man lade sig døbe. Dåben er en personlig beslutning, hvor man vælger at leve et liv med Jesus Kristus som centrum. Men dåben er også en offentlig markering af ens tro over for sig selv, sine nærmeste og resten af menigheden.

På grund af corona-restriktioner vil selve dåbshandlingen foregå kl. 13.15 på Svanemøllen Strand i forlængelse af gudstjenesten på Drejervej; hele kirken inviteres med til stranden, så vi sammen kan overvære dåben. I næste uge kommer nærmere beskrivelse af hvor og hvordan dåben kommer til at foregå. Du kan tilmelde dig dåb her

Barnevelsignelse - 23. august kl. 11.00
Når et nyt liv begynder, fejrer vi det med barnsvelsignelse. På denne måde ønsker vi som menighed at støtte barnet og familien – er dit barn endnu ikke barnevelsignet, så har du mulighed for at skrive dig op her

Frikirkelig Konfirmation - 30. august kl. 11.00
Vi glæder os til at fejre fem unge mennesker og deres trosrejse efter et år med særlig undervisning i bibelen.