Bible track

Johannes evangeliet

” Ved du, at Gud elsker dig så højt, at han ønsker at have dig tæt på hver dag?” Johannes understreger i dette evangelium Jesu guddommelighed og tolker hans liv og opgave ud fra dette. Evangeliet er fyldt med beretninger om de tegn og undere, som Jesus gjorde og indeholder også de vers, som man kalder ”Den lille Bibel” Johannes kapitel 3 vers 16: Thi således elskede Gud verden …” Glæd dig til at dykke dybere ned i Bibelens tekst.

Underviser:
Jørgen Christensen

Datoer:
12/1, 19/1, 26/1, 2/2, 23/2, 1/3

Sted:
Mød op i kirken i Kulturcenterets foyer kl 9:50
Drejervej 15-17, 2400 Kbh Nv

Om underviser:
Jørgen er 69 år. Han har været præst og prædikant gennem mange år. Han bor i Kolding sammen med sin kone Lis og har 3 voksne børn og 8 børnebørn.

JOHANNES ÅPENBARING

Johannes åbenbaring handler om hvordan, at Jesus har overvundet det onde ved sin død og opstandelse og vil vende tilbage en dag som den sande konge i verden. Åbenbaringsbogen blev skrevet til syv kirker som både opmuntring og udfordring. Et apokalyptisk brev, der bygger på visioner, symboler og referencer i Det Gamle Testamente for at afsløre den ultimative opfyldelse af Guds løfte, som blev givet til Abraham i 1. Mosebog.

Underviser:
Jørgen Christensen