Sommercamp 2020

Sommercamp 2020 aflyses

Det er med stor smerte og ærgrelse, at vi må meddele, at Sommercamp i Mariager aflyses. Der vil således ikke være Sommercamp i uge 29 i 2020, som vi kender den. Aflysningen sker som en konsekvens af regeringens udmelding om, at alle større arrangementer frem til august 2020 ikke må afholdes.

Læs mere her

Den 11.-17. juli 2020 mødes vi i Mariager til en inspirerende sommeruge. Årets tema er: ”Et Jesus-aftryk”. Glæd dig til fællesskab, lovsang og undervisning. Sommercamp er for hele familien – små, store, gamle, unge – der er også forskellige lejre og program for børn, teens og voksne.

Hvad er Sommercamp?
Sommercamp er campingliv for erfarne og uerfarne campister; bygader, hvor vi for alvor kommer tæt på hinanden; generationernes begejstring over de fantastiske tilbud; den farverige buket af gudstjenester og seminarer, som vi kan plukke af, og som hvert år giver nyt tankestof om gamle sandheder.

Sommercamp er en blanding af afslappet sommerferie for både store og små og samtidig en opfordring til at tænke og handle anderledes i en udstrækning, så det påvirker den tilbagevendende hverdag.

På Sommercamp er børn, unge, familier, singler og ældre sammen – og hver for sig. En camp af folk fra mange kulturer, fra store og små kirker, fra forskellige kirkesamfund, fra ind- og udland. Lokale kirker, som bor i kirkegader på campingpladsen og meget mere.  Sommercamp havde i 2015 mere end 4500 campdeltagere og heraf over 1700 camperende.

Sommercamp har sin historiske rod som Pinsekirkernes sommerstævne. I dag har den udviklet sig til en bredere kirkefestival, som bæres af Pinsekirker og andre frikirker, repræsenteret ved det lederfællesskab, som hedder Frikirkeleder. Frikirkeledere samler ledere fra Pinsekirker og andre frikirker i et forpligtende fællesskab, hvor alle medlemmer har en personlig mentor og inviteres til forskellige ledersamlinger i løbet af året. Campen er dermed det mest synlige udtryk for et netværk af kirker og ledere, som har valgt at stå sammen i et fællesskab, der giver en styrke, en enkelt kirke aldrig kan få. Et fællesskab, hvor man sammen kan bygge skoler, drive mission, udvikle nye ledere, investere i næste generation og plante nye kirkefællesskaber.

Se mere på Sommercamps hjemmeside her