Søndag 09. jun 11:00

Taler: Jarle Tangstad
Søndag den 9. Juni
Gudstjeneste kl 11.00

Tre uger med fokus på Helligånden.
Alle kristne kirker tager afsæt i den Nicænske trosbekendelse: ”Helligånden, som er Herre, og som levendegør, som udgår fra Faderen (og fra sønnen), som tilbedes og æres tillige med Faderen og sønnen, som har talt ved profeterne.”
Men paradokset er at på den ene side er Helligånden den den sværest begribelige del af Treenigheden.
På den anden side er Helligånden den del af Gud, der er tættest på os og det direkte bindeled til Gud.
Derfor bruger vi 3 søndage i juni, kaldet Helligåndens ABC, på at fokuserer på Helligåndens funktion.

Vores gudstjeneste
Vi har gudstjeneste hver søndag kl. 11.00 i Kultursalen. Hver søndag formiddag mødes menighedens forskellige generationer og kulture til gudstjeneste. Gudstjenesten starter kl. 11.00 og samler ca. 6-700 mennesker. En gudstjeneste består af en prædiken, bøn, sang og musik. Gudstjenesten er på danske og engelsk og oversættelse til Thai og Spansk via headsets.

Vi ønsker også, at kirkens fællesskab skal være mere end bare en gudstjeneste. Derfor inviterer vi alle til at blive og spise frokost i vores pop-up community café  eller Café Kant. Udvalgte søndage vil der også være mulighed for at deltage i forskellige aktiviteter efter gudstjenesten.