Barnevelsignelse

Når et nyt liv begynder, fejrer vi det med barnsvelsignelse. På denne måde ønsker vi som menighed at støtte barnet og familien. Velsignelsen finder sted i Markus Evangeliet kapitel 10, hvor Jesus siger: "Lad de små børn komme til mig, forhindre dem ikke, for Guds rige er deres." Og han tog dem i hånden og lagde hænderne på dem og velsignede dem.

Vi ved at det er en stor dag for familierne; og vi ønsker også at gøre det til en stor dag i kirken! Sammen med familierne ønsker vi på gudstjenesterne at fejre børnene og støtte op om forældrene.

Næste barnevelsignelser er: Søndag  den d. 12. maj, d. 18. august. og d. 10. november 2024.

Inden selve barnevelsignelsen vil de pågældende forældre blive kontaktet af kirkens børnepræst med nærmere informationer og de vil blive inviteret til en samtale, hvis de ønsker det.

Du kan tilmelde dit barn her: